Αγία Νοσταλγία





Παρακάτω σας παρουσιάζουμε αναλυτικά τη δισκογραφία του Θανάση ξεκινώντας από την περίφημη "Αγία Νοσταλγία".


Αγία Νοσταλγία (1993)

Εξώφυλλο - Αγία Νοσταλγία



1.Στις Χαραυγές ξεχνιέμαι










Στίχοι: Θανάσης Παπακωνσταντίνου

Μουσική: Θανάσης Παπακωνσταντίνου

Πρώτη εκτέλεση: Γιώργος Μιχαήλ




Άλλες ερμηνείες:

Σωκράτης Μάλαμας

Γιάννης Χαρούλης


Mάσκα δεν έχω να γυρνώ στο καρναβάλι ετούτο
μόνο μια απόχη να τρυγώ της θάλασσας την πονηριά
και της σιωπής τον πλούτο

(δις)
Bάρα καλή, βάρα γερή, μια ντουφεκιά ζαχαρωτή
κι άσε να νοιώσει η γαλαρία του χαρτοπόλεμου τη βία

Σκουπίδι η σκέψη την πετώ, τη λογική απαρνιέμαι
μ' ένα σαράκι αρμένικο για δρόμους που δε θέλησα
στις χαραυγές ξεχνιέμαι

Bάστα το νού, βάστα το νου να μην γκρινιάξει του καιρού
πού 'φτιαξε με τον πόνο κλίκα και τσιγκουνεύεται στη γλύκα

2.Επιτύμβιο








Στίχοι: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
Πρώτη εκτέλεση: Γιώργος Μιχαήλ




Στο άπειρο πορεύομαι,

απ' το άπειρο ξεκίνησα.




Κέντρο του σύμπαντος κι αθάνατος

νόμισα ο άμυαλος πως ήμουνα.

3.Χέρια τρελαμένα





Στίχοι: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
Πρώτη εκτέλεση: Θανάσης Παπακωνσταντίνου

Η θάλασσα έχει κύματα,
η κουταλιά κανένα
και το κορμί που μου 'δωσαν
χέρια έχει τρελαμένα.

Δεν υπακούνε στο μυαλό
σηκώσαν' μπαϊράκι,
ακούνε μόνο την ψυχή
και το άσβηστο μεράκι.

Το 'να κρατάει το μάνικο,
το άλλο δουλεύει πένα
και μ' οδηγούν κοπιαστικά
στης μουσικής τη γέννα.

Έχω κοντά μου δυο παιδιά
και μια κυρά ωραία
μα τα λωλά τα χέρια μου
τέλια θέλουν παρέα.

4.Λύκος Κακός





Στίχοι: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
Μουσική: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
Πρώτη εκτέλεση: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
Σαν μπαλαρίνα διάφανη
περνάς μπροστά μου
και το άρωμά σου συνταγή
για εφηβικές παρανομίες.

Ομορφούλα μου
ο κακός ο λύκος είμαι
και σε κυνηγώ.
Στων παιδεραστών την όχθη
εξώκειλα θαρρώ.

Η μέλισσα βγάζει κερί
κι ο μάγος θαύμα
και το δικό μου το πουλί
βγάζει φωνή και αλαλάζει.

Ομορφούλα μου
ο κακός ο λύκος είμαι
και σε κυνηγώ.
Στων παιδεραστών την όχθη
εξώκειλα θαρρώ.

Νυχτερινά εμβατήρια
με προσκαλούνε.
Στη μάχη για τα μάτια σου
ήρθα με λιγοστές ελπίδες.

Ομορφούλα μου
ο κακός ο λύκος είμαι
και σε κυνηγώ.
Στων παιδεραστών την όχθη
εξώκειλα θαρρώ.

5.Με το φεγγάρι πιές




    Με το φεγγάρι πιες
    Στίχοι: Ομάρ Καγιάμ
    Μουσική: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
    Πρώτη εκτέλεση: Γιώργος Μιχαήλ

    Αφού κανείς μας δεν μπορεί
    το αύριο να τ' ορίσει
    γλέντα τη δόλια σου καρδιά
    που η αγάπη βασανίζει

    Με το φεγγάρι πιες κρασί
    γιατί κι αυτό τ' αστέρι
    θα ψάχνει αύριο να μας βρει
    μ' άδικα θα γυρίζει


    6.Πάστα με κερασάκι




    Στίχοι: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
    Μουσική: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
    Πρώτη εκτέλεση: Θανάσης Παπακωνσταντίνου

    Μια πάστα η ζωή
    κι η ΑΕΛ το κερασάκι.
    Κι όλα όσα θέλω για να πω
    τα τρώει το ποταμάκι.

    Μονάχα ο δόκτωρ Ιπποκράτης
    το 'χει πάρει είδηση,
    κι αφήνοντας το βάθρο πού και πού
    στις όχθες πάει να ψαρέψει το μυστικό.

    Βεγγέρα, Μούσες, Μονοπώλιο, Μπραζίλ και Λάμπα,
    της πόλης οι μοιραίοι εξασκούνται στο μπλαζέ.
    Στη σκοτεινή πλευρά τελώνια 'λευτερώνονται
    και τατουάζ γεμάτα 'αχ και βαχ'
    στου Πηνειού τις λεύκες χαράζουνε.

    Σκυφτός στης ΔΕΥΑΛ τα χαρακώματα μετράω
    τις Κυριακές που ακόμα η πλάτη μου θα φορτωθεί.
    Πίσω απ' τους δύστροπους φακούς μου
    της μυωπίας την κοιτώ.
    Μια παντρόνα να μ' ορέγεται
    και να με περιπαίζει η Λάρισα.


    7.Οργανικό






    (Είπαμε Ορχηστρικό είναι!)




    8.Όνειρο 









    Στίχοι: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
    Μουσική: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
    Πρώτη εκτέλεση: Θανάσης Παπακωνσταντίνου


    Τράβηξα δειλά-δειλά
    της Κερκόπορτας το σύρτη
    και πήραν φωτιά τα μάτια μου
    μάγκα μου απ' όσα είδαν.

    Πολιτεία απέραντη
    από γυαλί και κεχριμπάρι,
    τα χρώματα της ίριδας
    της έπλεκαν στεφάνι.

    Στα στενά της σέρνονταν
    άγιοι σκοτεινοί κι αγύρτες
    και στο λιμάνι αθίγγανοι
    μοιρίζανε παλάμες.

    Ο Ανέστος τρυφερά
    γέμιζε καρφιά τα χέρια
    κι ο Μεβλανά Τζελαλεδίν
    γυρνούσε και γυρνούσε.

    Κι έτσι όπως χάζευα
    δερβισάδες, μπεκτασίδες,
    άλαλοι με κυκλώσανε
    μα ακόμα τους ακούω.

    Σεμ ολντού ασίκ λαρί
    άνθρωπέ μου τί ξεφτύλα,
    να σου χαλάνε το όνειρο
    κι εσύ να τους αφήνεις.

    Πίσω ξαναγύρισα
    χίλια εννιακόσια ενενήντα,
    με τα δίδυμα αγκαλιά
    κοιμάται η κυρά μου.



    9.Τρία ρουμπαγιάτ





    Στίχοι: Ομάρ Καγιάμ
    Μουσική: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
    Πρώτη εκτέλεση: Γιώργος Μιχαήλ


    Σήκω και δώσε μου κρασί τα λόγια είναι χαμένα
    απόψε το χειλάκι σου θα 'ναι το παν για μένα
    κι όσο για τα ταξίματα και για τα κρίματά μου
    τα βλέπω σαν τα κατσαρά μαλλιά σου μπερδεμένα

    Για 'κείνα που δεν έκανα και που 'χω καμωμένα
    αν έχω τη ζωή σωστά είτε στραβά παρμένα
    αυτό θα 'ν' το μαράζι μου κρασί λοιπόν, ποιος ξέρει
    μη βγαίνει τούτ' η αναπνοή στερνή φορά από μένα

    Όταν θελήσει η μοίρα μου τον κόσμο αυτό ν' αφήσω
    και κάθ' ελπίδα για ζωή απ' την καρδιά μου σβήσω
    μια κούπα από τη στάχτη μου να φτιάξετε συντρόφοι
    σαν θα γεμίζει με κρασί μπορεί να ξαναζήσω

    10.Διάφανες αυλαίες




    Στίχοι: Ανδρέας Εμπειρίκος
    Μουσική: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
    Πρώτη εκτέλεση: Θανάσης Παπακωνσταντίνου


    Είναι τα βλέφαρά μου
    διάφανες αυλαίες.

    Όταν τα ανοίγω βλέπω
    μπρος μου ό,τι κι αν τύχει.

    Όταν τα κλείνω βλέπω
    μπρος μου ό,τι ποθώ.


    11.Ο καντηλανάφτης





    Στίχοι: Θανάσης Παπακωνσταντίνου

    Μουσική: Θανάσης Παπακωνσταντίνου

    Πρώτη εκτέλεση: Γιώργος Μιχαήλ

    Ήταν ένας βαρύμαγκας,
    ρεμπέτης και αλάνι
    πού 'χε μαχαίρι δίκοπο
    και σκούφια από τη Μάνη.

    Χόρευε ζεϊμπέκικο
    κι η γη θαρρείς βογκούσε
    κι έφτυνε τον ταμπάκο του
    σ' όποιον περιφρονούσε.

    Είχε τριάντα γκόμενες
    για κάθε μέρα μία,
    καθόταν μόνο αν έπιανε
    ο μήνας τριάντα μία.

    Έξω απ' το σπίτι έκαναν
    ουρά οι χωροφυλάκοι,
    να πουν την καλημέρα τους,
    να ψάξουν για μαυράκι.

    Μα ένα πρωί αλλιώτικο,
    μιαν αποφράδα μέρα
    εκεί που αυτοκρατόρευε
    και του 'καναν αέρα,

    ένας φαφούτης γέροντας,
    ένας παραλυμένος
    να σέρνει το κουφάρι του
    που ήταν αναγκασμένος.

    12.Ο Κομήτης του Χάλευ




    Στίχοι: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
    Μουσική: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
    Πρώτη εκτέλεση: Θανάσης Παπακωνσταντίνου


    Τώρα που ο κομήτης Χάλεϋ
    για λίγο θα περάσει δίπλα απ' τη γη,
    άνοιξε το παράθυρό σου.

    Ίσως προλάβουμε να φιληθούμε,
    ίσως και κάτι πιο πολύ...
    13.Αγία Νοσταλγία





    Στίχοι: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
    Μουσική: Θανάσης Παπακωνσταντίνου
    Πρώτη εκτέλεση: Θανάσης Παπακωνσταντίνου

    Άλλες ερμηνείες:
    Σωκράτης Μάλαμας


    Αγία νοσταλγία πέλαγο ανοιχτό
    πόσα σκαριά έχεις πάρει για πάντα στο βυθό

    Αγία νοσταλγία φιλώ την εικόνα σου
    δεν έχω απόψε πού να πάω δέξου με στο δώμα σου

    Αγία νοσταλγία τις αγάπες μου καλώ
    μέσα από καθρέφτη παραμορφωτικό

    Αγία νοσταλγία της μνήμης αδερφή
    είσαι αγκάθι βάλσαμο τραγούδι και στριγκλιά μαζί

    Αγία νοσταλγία ανίκητο θεριό
    έχεις κλείσει την καρδιά μου σε λαβύρινθο



    Ακολουθεί η παρουσίαση του ο επόμενου κατά χρονολογική σειρά δίσκου του Θανάση " Στην Ανδρομέδα και στη γη"...

    Αγωνιστική Παρέμβαση Χαλκιδικής

    Author & Editor

    Το παρόν ιστολόγιο δεν είναι το επίσημο του καλλιτέχνη,φτιάχτηκε από αγάπη και εκτίμηση για το τεράστιο έργο του Θανάση Παπακωνσταντίνου

    0 σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου